En el capitalisme real, els diners es guanyen com a resultat
d’oferir bons productes o serveis, i com millor siguin, com més atractius i més
contents quedin els clients, més diners es poden guanyar. Per això APPLE ven tant,
perquè crea productes de qualitat, atractius i satisfactoris als consumidors.
En canvi aquells que volen enganyar tothom, acaben
desapareixent. Per això ja no existeix ZETTA, que presumia de fabricar mòbils a
Extremadura quan en realitat els comprava a la Xina i els doblava el preu,
desprès de posar-hi una enganxina i canviar-hi l’embolcall.
El problema apareix quan es perverteix aquest principi, premiant
precisament per enganyar al personal, perquè això no sols redueix la
satisfacció dels clients, en haver de consumir uns productes i serveis pitjors;
sinó que elimina l’estímul de l’empresa a millorar i impedeix que prosperin
entitats amb veritable vocació de servir.
Dos exemples: Quin incentiu tenen els bancs a millorar, si
hem donat 60.000 milions € a aquells que han estafat més als clients? Perquè
hauria de fer un bon projecte el Sr. Florentino Pérez, si cobra 1.300 milions €
de Castor i 450 milions € del Túnel de Le Pertús, per no haver planificat res?
Si haguéssim deixat caure Bankia, com als EEUU van fer amb
Lehman Brothers, no sols ens hauríem estalviat molts diners, sinó que avui tots
els bancs s’haurien sanejat, oferint confiança amb productes seriosos i
competitius, en comptes d’estar en una carrera per veure qui és més immoral,
com proclamen tantes sentències judicials.
I si recordéssim a tots els Florentinos Pérez del país que
en el capitalisme s’han d’assumir riscos de veritat, farien una bona
planificació dels seu
s projectes per assegurar-se l’èxit, evitant-nos preses de
pel com les esmentades, les autopistes de Madrid i tantes altres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario